Aandrijving en elektronica:
Als eerste de vertragingen voorzien van een extra lager.
De motoren vervangen door speed 400 (7.2V) van Graupner.
Extra lagers aan de aandrijfassen om zand en stof buiten te houden.
Relais voor de aandrijfmotoren.
Beugel voor laadschakelaar en plug gemaakt.
Beugel in romp gemonteerd.
In de zwarte krimpkous zit een BEC-Systeem voor de Multiprop decoder en een SMD 2 kanaal schakelaar om de motoren en de MG relais te bedienen.
Servo om het luik rechtsvoor te kunnen bewegen.
Servo om het luik linksvoor te kunnen bewegen en nieuw MG-led.
Volume regeling.
De totale bedrading is toch eigenlijk wel veel.
Begin gemaakt met "rookbaar" maken van mijn Sherman
Slang en beugel van de rookgenerator gehaald om het kleiner te maken.
Uitlaat spruitstuk
Kleine aanpassingen aan de speaker zodat het spruitstuk past.
Spruitstuk gemonteerd
En begin gemaakt voor de ventilator.
Binnenkant van de luidsprekerbox.
De rook generator wordt met een buisje op zijn plaats gehouden.
Uitlaat in volgorde van de bouw
En zo ziet de uitlaat er uit op de tank.
Onderstel:
De luiken kunnen nu ook open (en dicht).
Eerst schuin een gaatje geboord op de plaats waar het luik moet kunnen schanieren.
Met een figuurzaag de luiken uitgezaagd.
En een rand van styreen gemaakt zodat de luiken niet naar binnen vallen.
Roosters van gaas voor de luchtinlaten.
Luik op het achterdek kan nu ook open.(koellucht?)
Extra pantserplaten aan de zijkant.
Drainage gaten geboord.
Voorkant van sleepogen voorzien.
Motorluik is nu ook te openen.
Beschermbeugels voor de kijkers op de luiken en toren.
Spatschermen gedetailleerd met boutgaten en lasnaden.
Beweegbaar maken van de MG:
Onderdeel B7 en B18 moeten aangepast worden
De loop moet aan B7 gelijmd worden.
Een ringetje tussen de loop en MK6 zorgt er voor dat soepel heen en weer kan.
Het gat in de romp moet uit gevijld worden.
Lijm alleen B18 in de romp.
Als laatste een servo aan de MG.
Transport beugel volledig beweegbaar gemaakt inclusief borg haak.
Achterlichten met nieuwe beschermbeugels.
Beschermbeugels voorlichten 50% dunner.
Werkende kabelbevestiging
Beugel voor de schop.
Toren:
Het bovenste deel van de toren demontabel gemaakt.
Mantlet demontabel gemaakt zodat ik een buisje voor de battle-led kon monteren.
Ook een buisje voor een tweede MG-led.
En een aluminium loop gedraaid die 3mm langer is.
Recoil werkend gemaakt met een servo die via de zender synchroon met het vuren is geschakeld.
Drainage bij de antenne.
Commandanten luik is beweegbaar.
Net als het luik om de hulzen eruit te werpen.
Details rond de mantlet.
Beugels aan de zijkant van de toren.
.
Servo om het hulsuitwerpluik te kunnen bewegen.
De complete bedrading in de toren inclusief Battle-unit en MG-led.
Spuitwerk
Tank voor het spuiten.
Onderstel en koepel van basecoat voorzien (Olive Drab XF62)
Tank compleet in de verf.
De Sherman is een beetje te donker in de zelfde kleur.
Door lichtjes met J.A. Green (XF-13) over de grote vlakken te spuiten krijg je een licht / donker effect.
Vervolgens de verf steeds met 10% Desert Yellow (XF-59) te mengen en de zelfde vlakken opnieuw te spuiten wordt de tank steeds lichter.
Ziehier het resultaat na zes steeds lichtere lagen verf.
De kleurverschillen valt door de foto’s wat meer op dan in het echt.
In de plaats van de bijgeleverde stickers de sterren maar zelf gespoten
Als eerste met Masking Film van Revell een mal gemaakt.
Verder afgeplakt met raam tape om spuitnevel te voorkomen.
Wit in dunne laagjes (3x) op gespoten.
And a new star is born!
Gereedschap met even kleurtje
Klaar!
Mijn Sherman Aanpassingen
-
- Master Scratchbuilder
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 25-04-2012 18:59
Mijn Sherman Aanpassingen
Gr,
Tuur
Tuur