RC4WD Boyer Ford F350

Vliegen, driften, racen, noem het maar op, hier mag het.
Plaats reactie
LeroydeLooff
Site Admin
Berichten: 109
Lid geworden op: 24-04-2012 19:26

RC4WD Boyer Ford F350

Bericht door LeroydeLooff » 21-02-2014 19:15

Sinds een 1,5 jaar ongeveer houd ik me veel bezig met het zogenaamde ''scalen''. Lekker door de bossen raggen, zo veel en zo extreem mogelijke obstakels opklimmen, kortom veel fun. Ben begonnen met een crawler die ik langzaam heb opgebouwd, maar heb nu een redelijk exclusief chassis op de kop getikt.


Dusssss, viavia een RC4WD Boyer chassis op de kop kunnen tikken. Erg blij mee, eigenlijk precies hetgene waar ik naar toe wilde met mijn eigen chassis. Na de grote schoonmaak en het verwijderen van wat beugeltjes en dingetjes aan de slag gegaan met het overzetten van mijn eigen spullen.

Uiteindelijk gekozen de elektronica aan 1 kant te plaatsen. Qua gewicht zal dit niks uitmaken aangezien het spul niks weegt. Nog even aan het klooien geweest met de aandrijfassen, deze zitten op max travel van de dempers ongeveer 5mm van het einde, ruimte genoeg dus gelukkig aangezien ik die assen net nieuw had.

Na ongeveer 1,5 dag knutselen was er een rijdend chassis
Afbeelding

Verder gegaan met de body, ik heb nog een nieuw Tundra liggen, maar vind de Ford toch mooier dus gekozen om die over te zetten. Met het gebruiken van de stock mounts kwam ik er achter dat de body ten opzichte van de kooi naar voren stond gekanteld. Toch vreemd aangezien dit chassis onder andere voor deze body is gemaakt. Dit uiteindelijk opgelost door de achterste stock mount niet te gebruiken. Aan de voorzijde hangt de body net 5 mm boven de demper mounts, dus hiertussen heb ik een dwarsbalkje geplaatst, waar ik vervolgens een alu stripje op heb gezet met klittenband. Nu zit de body recht ten opzichte van de kooi, oogt gelijk een heel stuk mooier.

Afbeelding

Afbeelding

Het enige punt is de wielbasis, met mijn huidige assen en links komt hij aan de voorzijde net 5mm te ver naar voren te staan. Ik denk dat ik hier maar gewoon mee moet leren leven, het is niet storend en heeft verder geen effect op de rij eigenschappen.

Nog even een fototje van de onderzijde
Afbeelding

Wat nog te doen
-Accu plaatsen aan voorzijde
-Achterzijde kabine dicht maken
-Truckbed voorzien van een bodem
-Reservewiel houder plaatsen
-Wild Willy passend maken en plaatsen
-Detailwerk (uiteraard)
-Verlichting
-Voorbumper maken
-Lier monteren en aansluiten
-Het nodige gewicht toevoegen

Hé bah, wat een smurrie op die ramen :lol: Even de wissers aan.....

Afbeelding

Accu zit vast, klitteband er onder en een strap er omheen, dus trailproof.

Afbeelding

Ook even gekeken waar het reservewiel moet komen

Afbeelding

Voor het reservewiel ga ik zelf een mount solderen die op de onderplaat van het truckbed komt, mijn fuelcell komt tegen de kabine aan en er zal vast nog wel wat spul in verwerkt worden.

Eerste meters door de woonkamer zitten er op, de knuffels van de kleine waren het haasje :lol: Tijdens het klimmen hoorde ik wat gekraak, na wat onderzoek tot de conclusie gekomen dat mijn dempers aan een grote schoonmaak toe zijn, dus dat staat ook op de agenda.

Ik houd jullie op de hoogte.
Afbeelding

LeroydeLooff
Site Admin
Berichten: 109
Lid geworden op: 24-04-2012 19:26

Bericht door LeroydeLooff » 22-02-2014 19:50

En weer een stukje verder. Vandaag kwam mijn styreen binnen en heb ik messing gehaald voor de bumper en reservewiel houder.

Afbeelding

Mockup
Afbeelding
Afbeelding

LeroydeLooff
Site Admin
Berichten: 109
Lid geworden op: 24-04-2012 19:26

Bericht door LeroydeLooff » 23-02-2014 13:27

Vandaag gaten gesneden en geboord in de bedplaat. Ook heb ik de aansluitpunten op de kabine voor de achterkant verwijderd, ziet er gelijk een stuk beter uit.
Afbeelding

Met fuelcell en NOS fles
Afbeelding

Op ze plekkie
Afbeelding

Afbeelding

Denk dat ik de achterkant van de kabine ook af ga sluiten, zodat je via de achterkant niet meer zo makkelijk naar binnen kijkt. Ziet er wel netjes afgewerkt uit lijkt me.
Afbeelding

LeroydeLooff
Site Admin
Berichten: 109
Lid geworden op: 24-04-2012 19:26

Bericht door LeroydeLooff » 24-02-2014 21:12

En weer vooruitgang. De achterkant van de kabine is dicht. Er zaten nog oude (scheve) schroefgaten in de kabine dus die maar gebruikt, ze vallen gelukkig weg achter de kooi als de kabine op zijn plek staat.

Plaatje gemaakt en vast gemaakt.
Afbeelding

Kabine op zijn plek.
Afbeelding

Zelf erg tevreden mee, maakt het geheel toch een stuk netter.
Afbeelding

LeroydeLooff
Site Admin
Berichten: 109
Lid geworden op: 24-04-2012 19:26

Bericht door LeroydeLooff » 02-03-2014 12:24

Alles in kleur
Afbeelding

Afbeelding

En het begin van de voorbumper
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie