Jagdpanzer VI Ausf.B Jagdtiger Hybrid

Lopende bouwprojecten van 1/16 RC tanks
karel Kestens
Berichten: 174
Lid geworden op: 01-05-2012 13:07

Bericht door karel Kestens » 02-05-2012 17:25

ja de recoil ende evelatie ende zijwaardse traversie , kocht de jagdpanther MF module bij dave4what op ebay voor 65 dollar nieuw ... was restant van geopende kit
Afbeelding

Rob Hoogkamp
Berichten: 24
Lid geworden op: 25-04-2012 08:48

Bericht door Rob Hoogkamp » 02-05-2012 20:22

Reden dat ik niet 2 complete modellen maak is dit: geld. Om beide tanks te bouwen gaat er voor mij teveel geld inzitten.

Het enigste dat ik nu 2 keer moet kopen (aan elektronica) zijn dan de recoil, elevatie en traversie eenhied. De geluiden zijn geen probleem, want ik ga Elmod erin zetten en misschien ook een rookgenerator als dat kan.

Tracks heb ik in iedergeval al gevonden: http://www.jurod.nl/index.php?item=meta ... 24&lang=NL

Het ding wordt wel topzwaar, dus ik weet nog niet welke gearboxen ik erin zet. Ik denk dat ik eerst begin met een 3:1. Maar eerst de hull afmaken.

Weet jij toevallig het partnummer van die zijwaartse traversie eenheid? Dan kan ik hem namelijk bestellen bij de hobby winkel.
*Jagdtiger Hybrid (mit 88mm Pak 43/3 und 128mm Pak 44 L/55) (Elmod) [IN PROGRESS]
*Pz.Kpfw VI Tiger Ausf. E Späte Ausführung (mit Elmod Pro und Benedini) [IN PROGRESS]
*Pz.Kpfw V Panther Ausf.G mit Schmalltürm (Elmod) [IN PROGRESS]

karel Kestens
Berichten: 174
Lid geworden op: 01-05-2012 13:07

Bericht door karel Kestens » 02-05-2012 21:28

pas met die rupsen op ze zijn nogal stroef als je ze vergelijkt met de asiatams, ik heb impactsets liggen voor mn kotis en mn jagdtiger.
heb ook een king tiger rijden op kenny kongsrupsen, ook degelijk materiaal closed pins ...

tja das altijd het probleem he da geld ... had anders een wecohe aangeschaft niks opmeten enzo ... maar ja ... waar zit de uitdaging dan

ken je rc universe, wel sevoblast oftewel robert bouwde de wecohe op maat volledig ... toen hij me vroeg mn lengte ende maten van de superstructure door te geven om te vergelijken ... was het identiek hetzelfde ... heb mn berekening dus goed gemaakt ... alleen met het kanon zit ik nog beetje dwars, het moet stevig vastzitten, als je oooit is tegen iets rijd dat het er niet door zit, mn loop is 33cm lang er is slechts gemonteerd 25 à 26cm te zien de loopopening is juist 8mm en weegt 300 gram
Afbeelding

karel Kestens
Berichten: 174
Lid geworden op: 01-05-2012 13:07

Bericht door karel Kestens » 02-05-2012 22:08

heb de link naar sevoblasts tread moet je echt is bekijken

http://www.rcuniverse.com/forum/m_93772 ... ey_/tm.htm
Afbeelding

karel Kestens
Berichten: 174
Lid geworden op: 01-05-2012 13:07

Bericht door karel Kestens » 02-05-2012 22:40

Rob Hoogkamp schreef:Reden dat ik niet 2 complete modellen maak is dit: geld. Om beide tanks te bouwen gaat er voor mij teveel geld inzitten.

Het enigste dat ik nu 2 keer moet kopen (aan elektronica) zijn dan de recoil, elevatie en traversie eenhied. De geluiden zijn geen probleem, want ik ga Elmod erin zetten en misschien ook een rookgenerator als dat kan.

Tracks heb ik in iedergeval al gevonden: http://www.jurod.nl/index.php?item=meta ... 24&lang=NL

Het ding wordt wel topzwaar, dus ik weet nog niet welke gearboxen ik erin zet. Ik denk dat ik eerst begin met een 3:1. Maar eerst de hull afmaken.

Weet jij toevallig het partnummer van die zijwaartse traversie eenheid? Dan kan ik hem namelijk bestellen bij de hobby winkel.

zal in de bouwdoos kijken en je morgen nr doorsturen
Afbeelding

Rob Hoogkamp
Berichten: 24
Lid geworden op: 25-04-2012 08:48

Bericht door Rob Hoogkamp » 04-05-2012 12:49

Ik heb het antwoord gevonden. Het is dezelfde als die voor de elevatie wordt gebruikt.

Was wel even zoeken aangezien ik er elke keer eroverheen las.
Partnummer: 4205021
*Jagdtiger Hybrid (mit 88mm Pak 43/3 und 128mm Pak 44 L/55) (Elmod) [IN PROGRESS]
*Pz.Kpfw VI Tiger Ausf. E Späte Ausführung (mit Elmod Pro und Benedini) [IN PROGRESS]
*Pz.Kpfw V Panther Ausf.G mit Schmalltürm (Elmod) [IN PROGRESS]

karel Kestens
Berichten: 174
Lid geworden op: 01-05-2012 13:07

Bericht door karel Kestens » 04-05-2012 13:36

ja ik was ook op zoek, heb mn jagdpanther nog niet gebouwd, vernuftig gevonden he die mannen van tamiya
Afbeelding

Plaats reactie