Ardense huisjes

Lopende bouwprojecten van 1/16 RC tanks
wessel witvoet
Ossekopfville Burgemeester
Berichten: 62
Lid geworden op: 24-04-2012 23:11

Bericht door wessel witvoet » 16-11-2013 22:12

En de volgende update volgde alweer snel! :D
Afbeelding
Op de onder rand van een van de huisjes steentjes aangebracht en hoe? :D Makkelijk, leuk en niet al te tijd rovend :) Ik heb hiervoor een strook van 5cm afgeknipt van een 1mm dikke foamboard plaat. Omdat foamboard zo zacht is kun je er gemakkelijk in graferen met een potlood (wel ongeslepen en een beetje stomp en ook geen vulpotloden gebruiken). Het effect dat het geeft is verbluffend, al zeg ik het zelf lol Maar om het effect te bereiken als op de foto bennen we nog niet klaar! Ik heb met een kwast houtlijm aangebracht in de voegen en vervolgens fijn zand eroverheen gestrooid en erin gewreven. Vervolgens is het van groots belang om goed te wrijven tot er alleen zand in de voegen zit en niet aan de stenen. (eenmaal droog is dit niet makkelijk meer te verwijderen)

Dat was het dan alweer :D

Tot de volgende update!

wessel witvoet
Ossekopfville Burgemeester
Berichten: 62
Lid geworden op: 24-04-2012 23:11

Bericht door wessel witvoet » 20-11-2013 20:25

De volgende Update:
Afbeelding
De frontgevel is nu geheel bedekt met "Baksteentjes" aldus 3x10mm stukjes karton met een getamponeerd laagje plamuur erover voor de structuur. Was veel werk al was het ongeveer 3 dagen bij elkaar... Volgende keer dit ook eens met 1mm foamboord proberen :)

LeroydeLooff
Site Admin
Berichten: 109
Lid geworden op: 24-04-2012 19:26

Bericht door LeroydeLooff » 23-11-2013 09:43

Super gozer! Ziet er echt goed uit :wink:
Afbeelding

wessel witvoet
Ossekopfville Burgemeester
Berichten: 62
Lid geworden op: 24-04-2012 23:11

Bericht door wessel witvoet » 02-12-2013 14:33

Na anderhalve week hard door werken uiteindelijk een nieuwe update;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De leitjes opgeplakt. Veel werk en een botte schaar omdat ik hiervoor schuur papier heb gebruikt, dit omdat toen ik de leitjes voor de geest hield dacht dat ze deze structuur hadden en de onduidelijke foto's van oude leitjes bevestigen dit :P Echter zijn leitjes eigenlijk glad :S Dus volgende keer gewoon karton gebruiken :P Ik ga het er niet vanaf schrapen en overnieuw doen :P

De truc om de steentjes te maken is eerst een vel karton te nemen, deze eerst in strookjes van 5cm aftekenen en dan in kolommen van 1cm aftekenen en dan knip je eerst 4 rijen omhoog en die knip je dan weer tot steentjes. Ga niet eerst allemaal strookjes knippen want dan ben je veeeeeeeel meer tijd kwijt :P

Wilko Kielman
Berichten: 94
Lid geworden op: 24-04-2012 23:19

Bericht door Wilko Kielman » 02-12-2013 20:50

Mooi werk hoor Wessel, wel tijdrovend maar zeker de moeite waard. Prachtig!

Arthur Hermans
Master Scratchbuilder
Berichten: 221
Lid geworden op: 25-04-2012 18:59

Bericht door Arthur Hermans » 02-12-2013 21:16

Tss,
Uitslover... :wink:
Gr,
Tuur

wessel witvoet
Ossekopfville Burgemeester
Berichten: 62
Lid geworden op: 24-04-2012 23:11

Bericht door wessel witvoet » 14-12-2013 12:31

Afgelopen dagen hard gewerkt aan de afwerking gewerkt;

Allereerst de railing:
Afbeelding
de paaltjes zijn gemaakt van 5cm lange railing paaltjes van billing boats (welke ik nog in mn stock had liggen) :)
Afbeelding
En hier de schoorsteen van het huisje, vanaf nu beter bekend als nr .13 :P Heb de prikkers aan de top een beetje afgevlakt met een veil en ingeboord met de hand.

En toen de kozijntjes en deurtjes in orde gemaakt en de laatste details aangebracht...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nu tijd om te spuiten :)

Wilco Bouwhuis
Berichten: 136
Lid geworden op: 24-04-2012 20:27

Bericht door Wilco Bouwhuis » 03-01-2014 22:46

Ziet er super uit Wessel !!
Qua Patet Orbis

wessel witvoet
Ossekopfville Burgemeester
Berichten: 62
Lid geworden op: 24-04-2012 23:11

Bericht door wessel witvoet » 23-02-2014 12:21

Het heeft een tijdje geduurd, mede omdat ik het grondig en goed wilde doen maar ook dat ik er niet al te hard meer aan heb gewerkt lol

Het eind resultaat:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het volgende huisje zou een kerkje worden... maar zoals ik al zei heb ik laatste tijd hier niet al te hard meer aan gewerkt... aldus; dat komt later wel weer wanneer ik weer met volle motivatie aan de slag wil aan dit soort projecten (anders schiet zo'n project al helemaal niet op) Dat komt wel weer :)

Arthur Hermans
Master Scratchbuilder
Berichten: 221
Lid geworden op: 25-04-2012 18:59

Bericht door Arthur Hermans » 23-02-2014 14:13

Ziet er goed uit joh!

Voldoende motivatie vinden om te bouwen.
Ik ken het probleem....
Vooral als we hier in ons huis nog zoveel te doen is.
We zijn nu de slaap- en hobbykamer aan het wisselen.....
Gr,
Tuur

Plaats reactie