De hei van bergen op zoom,

Agenda Ossekopf Divisie
Plaats reactie
wessel witvoet
Ossekopfville Burgemeester
Berichten: 62
Lid geworden op: 24-04-2012 23:11

De hei van bergen op zoom,

Bericht door wessel witvoet » 06-05-2012 23:54

Hallo mede Ossekopfen,

Ik denk dat ik misschien wel een mooi stukje grond heb gevonden om te rijden... :D

De hei van BoZ, (dacht dat Wilco deze ook een keer genoemd heeft) Ik heb via street view het al eens bekeken en het lijkt vrij ideaal;

Het is een prachtig stuk grond om te rijden (vergelijkbaar met onze eigen Rucphense heide)

je kunt er voor zover ik gezien heb er direct aan parkeren (dan ben ik eerder geneigd mn auto vol te laden met huisjes)

En 350 meter lopen/rijden (afhankelijk hoe lazy wij zijn :lol: ) en we kunnen net zoals na de normale hei battles afsluiten met een bak koffie of welk vocht wij wij graag verkiezen te drinken! :tankbeer:

Tik Bemmelenberg, Bergen op Zoom in op google maps en bekijk het eens...

Als we binnenkort eens mooi weer krijgen zal ik er misschien eens heen rijden om te gaan inspecteren of het idd wat is. :charge:

Wilco Bouwhuis
Berichten: 136
Lid geworden op: 24-04-2012 20:27

Bericht door Wilco Bouwhuis » 07-05-2012 12:57

Hoi Wessel,

Is inderdaad een heél mooi stuk, ben er al vaker geweest en vanuit je auto loop je al zo de heide op.
Enigste probleem is dat je er verder niks hebt, geen stroom en sanitair o.i.d.
Had al e.e.a uitgezocht om hier 'n soort RC tankdag/evenement te gaan houden 1/16 en 1/6 (ruimte is daar groot zat en het terrein is mooi glooiend).
Echter loop je (wil je het goed doen) tegen nogal wat kosten aan.
Stroomvoorziening / Catering / en bv toiletwagen voor publiek (zelf kruipen we wel achter 'n boom :lol: ).

Moet nog keer bekijken hoe ik e.e.a. bij elkaar kan ritselen en e.e.a. polst en overleg met gemeente en de (regionale) handelaren in ons spul.
Maar 't zit nog in m'n bol Wessel :wink: alleen scheelt het een hoop als je 'n locatie hebt waar het nodige al op voorhand aanwezig is.
Maar het terrein zou er super voor zijn.

Kunnen er evengoed 'n keertje gewoon even de accu leegrijden :lol:
Qua Patet Orbis

wessel witvoet
Ossekopfville Burgemeester
Berichten: 62
Lid geworden op: 24-04-2012 23:11

Bericht door wessel witvoet » 08-05-2012 11:47

Ja precies, tis een perfecte locatie om mee af te wisselen met de Rucphense hei.

Ik denk dat deze kosten, als we hier een echte meeting organizeren niet perse een groot probleem opleveren;

Stroom voorziening hebben we alleen nodig als we een luidspreker meenemen. En laden is ook nie echt nodig lijkt mij; ik weet niet hoe het met anderen zit maar ik doe een hele dag met één accu. Ok... Ik rij niet contineu, magoe... meeste hebben meerdere tankjes en/of reserve batterij bij.

Voedsel... hmmm... BBQ? Kan zijn dat het niet mag daarzo ivb brandgevaar/overlast. Ossekopfje is wel dichterbij ja voor een bakje friet of broodje kroket... maar 350 meter lopen valt te doen.

Mja, als je nodig moet plassen is het wel een eindje ver weg van het toilet... betekend of optijd gaan of een boom opzoeken.

Het is weleens waar iets minder voorzien als ons homefront, maar bied toch zeker wel mogelijkheden.

Wilco Bouwhuis
Berichten: 136
Lid geworden op: 24-04-2012 20:27

Bericht door Wilco Bouwhuis » 08-05-2012 14:37

Ja het is 'n heel mooie locatie, ben er al enkele keer wezen rijden en heb er ook regelmatig foto's gemaakt van m'n tankjes.
En onderelkaar rooi je het wel daar met wat accu's en fles drinken en 'n rol pleepapier :lol:

Maar bedoelde dan ook meer als je er 'n "echte" meeting gaat houden en publiek wilt trekken, dan zul je er toch de nodige voorzieningen moeten treffen en red je het niet zonder stroom en daarnaast 'n beetje toiletwagen met septic tank kost dacht ik om en nabij de 300,00, of 'n biobox aanhanger 80,00 per unit (zeg 2 = 160,00) wat kraamtafels ca. 20,00 p/stuk, partyten(ten) enz, komt als je er echt iets van wilt maken en het goed wil aanpakken best wel wat bij kijken.

Dan is het handig als je de instanties meehebt en hier wat ondersteuning in kunt krijgen.
Qua Patet Orbis

Wilko Kielman
Berichten: 94
Lid geworden op: 24-04-2012 23:19

Bericht door Wilko Kielman » 08-05-2012 21:14

Als het nodig is kan ik altijd wel een aggregaatje regelen, kunnen we iig de accu's opladen en koffie/thee zetten.
Als je het grootser aan wilt pakken zou ik eerst een keer naar een locatie gaan met wat meer voorzieningen en dan wat "sponsors"voor materialen opdoen ;)

Maar beiden is een leuk initiatief!

Wilco Bouwhuis
Berichten: 136
Lid geworden op: 24-04-2012 20:27

Bericht door Wilco Bouwhuis » 18-05-2012 15:16

Inderdaad Wilko,
Voor onderling is er wel 'n mouw aan te passen, maar wil je het echt groot doen heb je gewoon voorzieningen nodig.

Had er nog wel wat plaatjes van in de oude doos, op zich 'n mooie locatie direct aan de weg.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Qua Patet Orbis

Wilco Bouwhuis
Berichten: 136
Lid geworden op: 24-04-2012 20:27

Bericht door Wilco Bouwhuis » 18-05-2012 15:51

Wat (denk ik) ook logistiek gezien wel een leuke locatie zou zijn is de Stayokay Jeugdherberg in het bos bij B.o.Z.

Heb je werkelijk alles bij de hand, mooie omgeving, catering, stroom enz, enz, en kun je er na afloop als je wilt nog effe blijven hangen en eventueel knabbelen :lol:
Die hebben daar 'n leuk veldje liggen van ca. 30 x 20 m zand (verhard met los bovenlaagje) met daaromheen ruim meer dan voldoende strak glad/kort gras.
Tevens een locatie waar altijd aanloop is van dagjesmensen welke hier even 'n bakkie doen of gebruiken als vertrekpunt voor 'n dagje bos
Durf het bijna niet te zeggen, maar qua locatie om te rijden misschien zelfs mooier als het Ossekopje (al zeg ik het zelf :oops: )
Afbeelding
Afbeelding

http://www.stayokay.com/index.php?pageI ... 3godKH_VOQ
In de nabije regio tevens de nodige historie en monumenten, medio oktober 44 is vlakbij namelijk zwaar gevochten tijdens de Slag om Woensdrecht.

Wie weet 'n keer 'n Slag om de Brabantse Wal :wink: ????
Qua Patet Orbis

wessel witvoet
Ossekopfville Burgemeester
Berichten: 62
Lid geworden op: 24-04-2012 23:11

Bericht door wessel witvoet » 21-05-2012 00:00

Dat is een leuke locatie inderdaad. Genoeg ruimte voor een mooi dorp en er zal dan nog genoeg ruimte over zijn voor de mensen liever wat vrijer rijden (wilder rijden en minder kans iemand anders of eigen diorama's/tanks aan te rijden) Zou leuk zijn als we daar terecht zouden kunnen.

Maar effe terug op de iets noordelijker liggende Heide... Zullen we daar binnenkort eens een meeting houden als het weer eens een keer goed weer is? :charge:

Wilco Bouwhuis
Berichten: 136
Lid geworden op: 24-04-2012 20:27

Bericht door Wilco Bouwhuis » 23-05-2012 15:45

Altijd goed Wessel.
Keertje wat afspreken.
Qua Patet Orbis

Rob Hoogkamp
Berichten: 24
Lid geworden op: 25-04-2012 08:48

hei bergen op zoon

Bericht door Rob Hoogkamp » 23-06-2012 20:08

hebben jullie al plannen voor een meeting, 0f wachten we het even af.
*Jagdtiger Hybrid (mit 88mm Pak 43/3 und 128mm Pak 44 L/55) (Elmod) [IN PROGRESS]
*Pz.Kpfw VI Tiger Ausf. E Späte Ausführung (mit Elmod Pro und Benedini) [IN PROGRESS]
*Pz.Kpfw V Panther Ausf.G mit Schmalltürm (Elmod) [IN PROGRESS]

Plaats reactie