Accu's HL tanks

Elektronica, tips en tricks.
Plaats reactie
Wilko Kielman
Berichten: 94
Lid geworden op: 24-04-2012 23:19

Accu's HL tanks

Bericht door Wilko Kielman » 26-05-2012 11:48

Ik heb een vraagje:

Wat voor accu(-pack) moet/kan er in een HL Tiger 1 tank. Moet dit een accu van HL zijn of kunnen hier ook andere merken in?

En wat voor accu (opbrengst/sterkte) kan ik het beste nemen?

Wilco Bouwhuis
Berichten: 136
Lid geworden op: 24-04-2012 20:27

Bericht door Wilco Bouwhuis » 26-05-2012 14:37

Hey Wilko,

Dacht dat 'n standaard accu van HL iets van 1800/2000 mah was.

Heb zelf deze http://www.alcatronic.nl/batterijen/mod ... h-72v.html in nagenoeg al m'n tankjes zitten.

Bevallen me prima, zeker qua prijs/uithoudingsvermogen goed en goedkoop adres, ook m'n lader er gelijk maar vandaan gehaald.

Heb er in al die jaren met de nodige km onder de diverse tracks :lol: van alle tankjes er slechts maar 1 naar de vaantjes kunnen helpen.

Ze hebben ook 'n 5000mah (wel stuk duurder in verhouding) maar gaat net niet in de Tiger accubak geloof ik, 0,5 cm langer.
Maar met 4350 kun je al behoorlijk wat langer vooruit als met 'n standaard HL accu.
Qua Patet Orbis

Mark v Hoek
Berichten: 125
Lid geworden op: 24-04-2012 22:09

Re: Accu's HL tanks

Bericht door Mark v Hoek » 26-05-2012 17:48

Wilko Kielman schreef: Wat voor accu(-pack) moet/kan er in een HL Tiger 1 tank.
Een accu van 7,2 Volt
Wilko Kielman schreef: Moet dit een accu van HL zijn of kunnen hier ook andere merken in?
Bij accu's maakt vooral het voltage uit, het merk zegt tegenwoordig niet veel meer, je kan er hooguit aan zien wat voor kwaliteit je in huis haalt!
Wilko Kielman schreef: En wat voor accu (opbrengst/sterkte) kan ik het beste nemen?
Het aantal mAh valt te vergelijken met de inhoud van je benzinetank, meer mAh is langere rijtijd! Zelf zou ik dan kiezen voor accu's die nog net in het accuvak passen!

Vergeet niet om ook naar lipo's te kijken!

Hier staat vanalles uitgelegd over accu's: http://www.modelbouwforum.nl/forums/%5B ... echnieken/

Groeten
HL M41A3 Walker Bulldog PRO Edition

Wilko Kielman
Berichten: 94
Lid geworden op: 24-04-2012 23:19

Bericht door Wilko Kielman » 26-05-2012 21:07

Bedank voor de info Wilco en Mark!

Heb vandaag bij onze plaatselijke modelbouw supplier een 4200 mAH met snellader voor 230 & 12 Volt gehaald...kan ik ook in de auto mn accu opladen :P

Nu alleen nog ff mn tank aan de praat zien te krijgen, t was iig niet aanpluggen en rijden maar...dis nie de goede bak die er nu in ligt, zal wat moeten verbouwen denk ik ;)

Plaats reactie